2019. január 24., csütörtök

Interjúsorozat #5

Ezúttal Dalma kérdéseire adok válaszokat. 
 

1. Mi motivál téged zeneírás közben?

Leginkább az, hogy megteremtsem azt a hangulatot, zenei világot, amit elképzeltem az adott dalhoz. A régi dalszövegeimhez szinte minden esetben van/volt a fejemben egy alap zenei elképzelés, hogy nagyjából hogy kellene szólnia. Ezeket próbálom átültetni a zenei részbe. A mostanában íródó daloknál más a felépítés, ott gyakran előbb van meg a hangulat és a hozzáillő dallamkezdemény, mint maga a dalszöveg.


2. Hogy alkotsz? Mi a "rutinod"?

 Szinte mindig késő éjjel vagy hajnalban jön rám az alkotókedv. Általában már adva van egy dallamötlet vagy egy kész dalszöveg, amihez zenét szeretnék komponálni. A zenei alap megírását úgy szoktam csinálni, hogy először összerakom a dobot (itt nagyon kell figyelni, hogy stimmeljen, rendszerint magamban dúdolom a dalt hozzá), aztán feljátszom rá a basszusgitárt, és rámentek egyet, mint "félkész" állapotra. Ezután játszom rá minden mást. A dobot leszámítva minden hangot, tehát a basszusgitárt, elektromos gitárt, különféle billentyűs betéteket egy Guitar Rig program segítségével hozom össze. Rákötöm a szintetizátoromat a laptopra, bekapcsolom a programot, kiválasztom, milyen hangon szóljon, amit a szintivel játszom, és kész. :)
Végül ha elkészült a zenei alap, következik a feléneklés.

3. A saját életedből merítesz?


Igen, évről évre egyre inkább. Régen szerettem olyanokat csinálni, hogy kitaláltam történeteket, és azokat énekeltem meg a dalokban, ilyenkor mindenféle karakter bőrébe belebújtam, az ő szemszögükből megírva a számokat. 
 Akkortájt sok esetben kifejezetten olyan karakterek nevében írtam dalt, amilyenek tőlem teljesen távol állnak, és semmi közös nincs bennünk. Ez afféle kihívás, egy kis színészkedés volt nekem, szerettem csinálni. De az utóbbi időben inkább a saját életemből merítek. Ám ezt igyekszem árnyaltan tenni, tehát nem túl éles konkrétumokat megírni (leszámítva egy-egy kivételes esetet, mint pl. a Bújócska), hanem úgy, hogy akár egy külső hallgató is megtalálhassa magát vagy az élethelyzetét a dal(ok)ban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése