2019. május 30., csütörtök

Rádióműsoros aranyköpések


2017 júniusában Miki barátommal egy egész rádióadásban foglaltuk össze a zenei munkásságomat. A több mint három órán át tartó műsorban rengeteget nevettünk és viccelődtünk, számos olyan szöveg született, amiket azóta is vidáman emlegetünk fel. Ezekből az aranyköpésekből gyűjtöttem most ki egy csokorra valót. Reméljük, ti is velünk együtt nevettek majd ezeken a gyöngyszemeken! :)
Aki lemaradt a rádióadásról, és szívesen meghallgatná, ITT találja!
Jó szórakozást!


(a továbbiakban Miki = M, Dóri = D)

M: Egy pillanat, egy fél pillanat… Ez az! Elvileg most már a szerver is jó… AH, ÚRISTEN, ÖTEN VAGYUNK, GYEREKEK! Ez valami katasztrófa, ilyet még soha nem csináltam! (…) Akkor hallgassunk egy kis zenét, és akkor el is kezdjük a ma estét, jó? Az első nóta… Igazából belecsapunk a lecsóba, jó?
D: Azért megkérdezhetsz engem, hogy ki vagyok, mi vagyok…
M: Majd utána megkérdezlek!

(…)
D: Egy Vulcanus számmal fogunk kezdeni, ami…
M: …szerzői jogsértésre buzdít, az a címe, hogy Seed my Torrent… vagyis See my torment, vagy micsoda…

*

M: Gyerekek, ez a kemény, Dóri meghallja a saját zenéjét, és megy is inni rögtön!

*

M: … és úgy tudom, a Vulcanussal külföldet is megjártátok…
D: Igen, elmentünk Révkomáromba.
M: Hát miért, euróba’ szedték a belépőt, tudod, mekkora trauma volt nekem?!

*

M: Ja, és itt igazából egy nagyon filozófiai kérdést ha szabad neked föltennem, ittál már eleget hozzá?
D: Meglátjuk.
M: Mit értesz azalatt, hogy „élet és következményei?”
D: Jaj… már nem is emlékszem a szövegre!

*

D: Tehát egyáltalán nem állt messze az én világomtól a Vulcanusnak a… HÁNYSZOR EJTED MÉG LE AZT A KUPAKOT?
M: Mindegy, te most nyiratkozzál, vagy mi, nyilatkozzál!

*

M: Egy olyan dal következik a Life and Consequencesről, amihez itt a jegyzeteimben annyit írtam röviden és velősen, hogy „húbazdmeg”.

*

D: Viszont ha már itt tartunk, szeretnék bejelenteni valamit, amit még neked sem mondtam…
M: Megházasodsz.
D: Nem.

*

M: … ezért a nótáért, ha jól emlékszem, teljes egészében te voltál a felelős… halljátok, hogy bólogat?

*

*Dóri énekli a dalát, Miki bejátssza*
D: „Miből építse…” Na! Ez nem ér!
M: Nyomjad!
D: Nem.

*

M: Komolyan, Dóri azt mondja, hogy készüljünk, és legyünk komolyak, mert mindjárt vége a számnak!
D: Halott ötlet, mi?
M: Nem… annyira nem.

*

M: Itt egyébként kaptam Dóritól a komor és villámló tekinteteket…
D: Te túlzol!!!
M: Eszembe’ sincs!
D: Nem is vágtam olyan fejet!
M: Jó, akkor nem villámlott, csak dörgött.

*

M: Az az igazság, hogy nekem ehhez a két nótához semmi nincsen fölírva, úgyhogy…
D: Nahát, ez szép! Így készülsz te az embert meginterjúvolni?
M: Hát még ott a többi!

*

D: Már fiatalkoromban… ezt most úgy mondom, mintha ötven éves lennék…
M: Az vagy, nem?
D: NEM SZABAD EGY NŐNEK AZ ÉLETKORÁT ELMONDANI!

*

M: Kell nekünk is ilyen vészkifejezés, mint a BDSM-ben, hogy ha vészszó van, én berakom a következő számot…

*

M: Dóri mutogat, halljátok, ugye, hogy mutogat?

*

M: A Don’t you című szám következik a She can’t Speak című zenekartól… Prodzsektől!
D: PROGYEKT!
M: Progyekttől!

*

M: Dóri az előbb egy igen tanulságos dolgot mondott, amit most nem osztok meg veletek!
*később*
M: … ezért elmondja inkább ő maga!
D: Nem, csak azt akartam mondani, mindössze zárójelben jegyeztem meg, hogy kicsit bebasztam.

*

M: Kezd ránk borulni a sötét… HÚ, azta, ez nagyon kemény cucc!
D: Ez elég félreérthető…
M: Hát figyelj, valamivel fent kell tartani az érdeklődést…
(fun fact: Dóri felkapcsolt egy több színben világító LED-sort, ez volt a „kemény cucc”)

*

M: Dóri nagyon érdekesen néz…
D: Nem, néha csak úgy tűnik, hogy érdekesen nézek.
M: Néha csak úgy tűnik, mintha érdekelne az, amiről beszélek…

*

M: 2016-ban járunk, és megjött a… mi annak a címe?

*

D: Nemcsak a szintim tízéves, hanem ezek a dalok is tízévesek…
M: Meg te is…

*

M: Hallgassuk meg az album címadó nótáját, ez a Másik fél. Hangsúlyozáson múlik, hogy ezt hogy lehet érteni. MÁSIK fél vagy a másik FÉL? Tehát hogy tőled. Na mindegy.
D: Ehh…
M: Dóri arcát látnotok kellene…
D: A lélek másik fele, a lelkemnek a másik fele, a lelki társam.
M: Aki fél tőled.
D: Miki, kinyomjam a szemed?

*


(egy szerelmes ballada előtt)

M: Tessék szíves lenni ki kinek megfogni a … párját, barátját, barátnőjét, kutyáját, macskáját, tengerimalacát, hűtőszekrényt, sörösüveget…

*

M: Dory DayDreamer itt a vendégem a… pontosabban én vagyok az ő vendége, de ez most technikai kérdés…
D: Egymás vendégei vagyunk.
M: Mi?
D: Mi?
M: Az hogy lehet?
D: Hát úgy, hogy én a te vendéged vagyok a rádióműsorban, te meg az én vendégem vagy a lakásban.
M: Ja! Akkor mit iszunk?

*

M: Most őszintén, teljesen őszinte leszek hozzád…
D: Hú, várjál, hol az italom?

*

M: Miért hívod ezt poplemeznek?
D: Mert nem tettem bele elektromos gitárhangot.
*ba dum tsss*
(zavart csend)
M: Hölgyek-urak! Műértő, zeneértő kolléganővel ülünk itt!


*

M: Riportalanyomat kikészítettem az előbb, amikor az „álmodom, hogy bennem élsz, érzem ahogy hozzám érsz”- re megjegyeztem, hogy ez igazából az Alien-filmek betétdala is lehetne.

*

D: Ez meg egy másik nagy szerelmemet dolgozza fel, ez az album… mármint nem magát az embert dolgozza fel…
M: Ja, hogy bakelitet csináltál a pasiból, ééértem!

*

(az End of August c. számról):

M: Nagy megtiszteltetés érte ezt a nótát, úgy emlékszem…
D: (csönd)
M: Tehát nem most debütál rádióban…
D: (csönd)

D: Ezt lejátszotta az a brit rádió?
M: Lejátszotta.
D: TÉNYLEG? o.O

*

M: Milyenek voltak az általános visszajelzések az End of August lemezre?
D: Nem igazán kaptam semmit.
M: Ó.

*

D: Na, Miki örömére kivégeztük ezt az általa meg nem értett albumot…
M: Nem mondtam, hogy nem értem meg, csak…
D: Csak megosztó, tudom.
M: Bandcampen meg van osztva, igen. Jó, szegényemet én már szétszedtem ma estére.
D: És még hol van a vége, úristen!

*

D: … általános iskolában azt láttam, hogy mások érdeklődnek a fiúk iránt, én egyedül voltam…
M: Én például a lányokat szeretem.
D: Hát… vagytok így ezzel néhányan, de én nem.
M: De én most így coming outoltam, jó?
D: Jó, oké, tiszteletben tartom. Hallottátok, Miki most az előbb coming outolt, egy nagyon fontos kijelentést tett: Ő A LÁNYOKAT SZERETI!
M: Köszönöm szépen, hogy megerősíted!

*

D: A dalszövegeim száma elérte a 300-at.
M: 300: THIS-IS-DÓRIIIIII!

*

M: Hány dal közül válogattad ki ezeket, tehát mi az, amit régi dalnak tekintettél akkor?
D: (csönd)
M: MEGFOGTAM, HÁHÁ!!!

*

D: Jó, akkor menjünk tovább!
M: Mi van, unod má’?

*

M: Mindjárt 11 óra.
D: És?
M: Hát most jön a 18+.
D: Híííí! Juj!

*

M: Egy olyan albumra térünk most át, ami a tavalyi év Valentin napjakor jelent meg.
D: Idén, nem?
M: Tavaly.
D: Nem, idén.
M: Idén már?
D: Idén.

*

D: … és ez is egy… ööö… várj, egy kicsit! Adj egy kis időt, bogarat fogok.
M: Dóri bogarászni megy, addig én elmondok egy nagyon szar poént erről a Vágyról…
D (háttérben): Jaj nekem, jaj nekem…
M: … amin igazából egész este gondolkodtam, és Dóri lebecsüli az én poénomat, meg az én humorbeli képességemet…
D: Hát én félek a te humorodtól.
M: Hát azt nem csodálom. Szóval a vágyat igazából úgy is lehetne definiálni, mint hogy te vágy és én vágyok.
D: JAJ, MIKI!

*

M: Dory DayDreamer…
D: DORY DÉJDZSRÍMÖR!
M: DORY DÉJDRÍMEAHR! Figyelsz, Woolfie, te british englishes faszkalap? (megszólítva egy hallgatót…)
(a következő fél percben Dóri és Miki a Dory DayDreamer kiejtését gyakorolják)

*

M: Ahogy Dóri említette az előző számról folytatott eszmecserében… Ja, nem! Nem is te mondtad, hanem én!

*

D: Várjál, érkezett komment, most végre megtudjuk, hogy kell ejteni a Dory DayDreamert!
(Woolfie kommentje: SZOPJATOK LE MIND!)
D: Így kell ejteni? O.o


*

D: Igen, ez egy önálló dal is lehetne egy szimpla vágyról, hogy hmm, megkívántam a pasimat, dugjunk. E-eelnézééést kérek, remélem, kiskorúak már nem hallgatnak minket…

*

M: Te szoktad méricskélni egyébként a… (felröhög) ezt a fejet látnotok kéne, baszki!
D: A partnereknek a…
M: Mi?
D: A partnereknek a micsodáját?
M: Ööö… nem. Nem feltétlenül… az megvan, hogy az IQ tesztet hogyan promózták? „István, neked mekkora? Mármint az IQ-d.”
D: Huhuhhúú!
M: De egyébként érdemes rá kitérni, hogy… én megnéztem, hogy mekkora.
D: Az IQ-d vagy a…?
M: Nem, csak nem hagyod, hogy végigmondjam, baszki!
D: Na, mondjad!
M: Ez a legrövidebb albumod az összes közül.

*

M: Egy Dory DayDreamer szám következik.
D: TÉNYLEG? o.O


*


M: Te vagy a Láng József, énekelte Dóri…

*


M: Tehát az „Örvény” hadd örvényllljen…


*

D: Az első album a Másik fél, a második album meg az Egyik fél? Ja, nem…


*

D: Igen, és még a második album első… két dala is… jaj, már megint bejött egy bogár…
M: Dóri bogarászni akar menni.


*

M: Az „Újra” következik, ez a szám itt szól ma este itt a rádió gvm 200.6 különleges. élő. adásában. Freitamásos hangvétel. Kettőezer-tizen-hét. Má… mi az?
D: Június…
M: Június. Huszon. Negyedikén.

*


D: Öcsinek hétfőn lesz az államvizsgája, és arra készül most nagyon.
M: Ja, hát meglesz az. Nekem is meglett.
D: Hallod, öcsi? Ha Mikinek meglett, akkor neked is meglesz!
M: Hát nem?


*

M: Van még valami, amit meghallgatnál, ami még nem volt?
D: Szerintem így is besokalltak tőlem már az emberek, örülhetünk, hogy még itt maradtak…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése